Współcześnie reklama to bardzo ważny element prowadzenia każdej firmy i instytucji. Jest tak dlatego, że we wszystkich praktycznie branżach panuje dziś bardzo silna konkurencja, spowodowana pojawianiem się na rynku nowych podmiotów. Ponieważ jednak duże natężenie działań reklamowych różnych rodzajów panuje na rynku, wielu klientów nie jest skłonnych korzystać z reklamowanych ofert. To z kolei powoduje, że reklamodawcy muszą szukać innowacyjnych form marketingu. Jedną z najlepszych jest marketing sensoryczny. Jest on skuteczny, bo angażuje sferę emocjonalną potencjalnych klientów oraz wszystkie ich zmysły. Nie da się ukryć, że w tego rodzaju marketingu bardzo przydają się gadżety reklamowe.
Warto zobrazować powyższe stwierdzenia. Aby to zrobić, trzeba podać konkretny przykład gadżetu. Egzemplifikacją może być odzież reklamowa, a konkretnie jej różne elementy (koszulki, bluzy, spodnie, kurtki, czapki i wiele innych), które są przydatne w marketingu dlatego, że stanowią przedmioty absolutnie niezbędne dla każdego – któż z nas nie potrzebuje odzieży?
W marketingu sensorycznym, który angażuje emocje i zmysły klienta odzież reklamowa – poszczególne jej elementy – sprawdzają się, bowiem pomagają angażować te zmysły. Jak to się dzieje? Otóż gadżety, o których mowa, elegancko i ładnie wyglądają, często wydają dźwięki (np. dzięki przyszytym wisiorkom), a w niektórych przypadkach nawet wydzielają zapach (rzecz jasna tuż po wyprodukowaniu, w pewnym momencie ten zapach zanika), itd. Wszystko to, połączone razem, daje niesamowity rezultat w postaci wzmożonego zainteresowania promowanym produktem (lub usługą) ze strony odbiorcy reklamy – potencjalnego klienta.
Oczywiście odzież reklamowa – poszczególne elementy – nie za każdym razem będą prezentowały taką samą skuteczność, ponieważ mogą być przygotowane w bardzo rozmaity sposób. Ważne jest to, żeby gadżet ten spełniał jak najwięcej funkcji, miał jak najwięcej elementów i wyglądał ogólnie bardzo elegancko. Celem reklamodawcy w marketingu sensorycznym jest bowiem, jak już podkreślano, angażowanie zmysłów i emocji. Może się to udać dzięki spełnieniu powyższych warunków. Marketing sensoryczny, w sensie ogólnym, jest bardzo skuteczny i ma z pewnością przed sobą świetlaną przyszłość.