Kubki stanowią świetny pomysł na prezent dla klienta, bez względu na branżę, w jakiej działa dana firma. Tego typu produkty różnić mogą się od siebie materiałem wykonania, pojemnością, kształtem czy kolorem. Doskonałą alternatywą dla ich klasycznej wersji są kubki termiczne, które przypadną do gustu wszystkim osobom, które lubią delektować się smakiem ulubionej kawy czy herbaty poza domem. Taki kubek wręczyć można z okazji urodzin firmy, poszerzenia jej asortymentu czy okazji takich, jak Boże Narodzenie lub Walentynki. Tego typu kubków używać można zarówno w pracy, jak i w domu. W ostatnim czasie coraz większą popularnością cieszą się modele z malowanymi krawędziami. W jaki sposób się je tworzy?Czym są takie kubki reklamowe? Wspomniana technika to metoda zdobienia mająca na celu uatrakcyjnienie wyglądu produktu. Wykonuje się ją z zastosowaniem metody malowania ręcznego farbami ceramicznymi. Utrwalanie warstwy odbywa się tutaj równocześnie z wypalaniem albo wygrzewaniem elementu dekoracyjnego. Zdobienie to należy traktować jako uzupełniający element dekoracji albo jako dodatkowa dekoracja do graweru.
Tego typu kubki reklamowe tworzy się w sposób następujący: pierwszym etapem jest stworzenie projektu. Następnie dochodzi do przygotowania oraz naniesienia dekoracji na produkty. Etap kolejny to umycie oraz odtłuszczenie powierzchni pod technikolor i naniesienie warstwy farby (jest ona malowana ręcznie). Na koniec, farba jest suszona i wypalana razem z dekoracją.
Takie Kubki reklamowe posiadają pewne wady. Zaliczyć można do nich między innymi możliwość zdobienia wyłącznie wybranych elementów takich, jak brzeg czy krawędź ucha. Tego typu zdobienie jest mało powtarzalne, a to ze względu na fakt, iż związane jest z wprawą osoby malującej. Do zalet tego rozwiązania zalicza się z kolei możliwość uzyskania dodatkowej, efektownej dekoracji nie będącej zdobioną kalkomanią oraz wykorzystanie obróbki termicznej wyrobu z innego systemu dekoracji – wypalania kalkomanii ceramicznej czy wygrzewania kalkomanii organicznej.