Obecnie szkoły średnie, w tym przede wszystkim licea coraz częściej przypominają prywatne firmy, które intensywnie się promują w pewnym okresie. Oczywiście chodzi o okres naboru nowych uczniów, przychodzących z gimnazjów. Każdej szkole licealnej zależy na tym, aby pozyskać jak najlepszych uczniów, tzn. tych, którzy osiągają najlepsze wyniki w nauce. Jest to dla szkół prestiż. Jakie działania mogą szkoły podejmować w celu pozyskiwania takich uczniów? Poza wykorzystywaniem swojej renomy, szkoły mogą m. in. rozdawać przyszłym uczniom i innym osobom gadżety reklamowe. Taktyka ta, znana z marketingu komercyjnego prowadzonego przez firmy prywatne, sprawdza się także w przypadku liceów i to nie tylko prywatnych, ale tych państwowych także. Jak konkretnie może to wyglądać?
Przede wszystkim należy zaznaczyć, że gadżety, dla przykładu odzież reklamowa z nadrukiem, są przygotowywane tak, aby maksymalnie przykuwać uwagę. Ważnym elementem jest wspomniany nadruk – pozwala on na urozmaicenie przedmiotu – elementu odzieży, trzymając się obranego przykładu – i uczynienie go tym samym atrakcyjniejszym pod względem wizualnym. Wiadomo, że przyszli licealiści, jak wszyscy młodzi ludzie, lubią gadżety efektowne i atrakcyjne.
Wspomniana odzież reklamowa z nadrukiem może być dystrybuowana na kilka sposobów. Pierwszym z nich jest rozdawanie ich przyszłym licealistom podczas dni otwartych, które każde liceum organizuje w okresie naboru oraz tuż przed tym okresem. Dni otwarte w danej szkole zwykle gromadzą dużo ludzi, w tym przyszłych uczniów, stąd też jest to doskonała okazja do dodatkowej promocji.
Odzież reklamowa z nadrukiem może też być kierowana do przyszłych licealistów podczas imprez, w których uczniowie – gimnazjaliści w tamtym momencie – biorą udział. Mogą to być różnego rodzaju festyny, koncerty, imprezy kulturalne, uroczystości, itd. Nie brakuje takich imprez, a zatem okazji do dodatkowej promocji także.
Wreszcie, sposób trzeci, to po prostu promocja w konkretnym miejscu, uczęszczanym regularnie przez dużą liczbę ludzi. Miejsc takich nie brakuje w większych miastach. Mogą to być choćby parki, centra handlowe, ale również okolice przystanków i dworców, główne skrzyżowania i ulice w mieście i wiele innych lokalizacji.